Öğretim Görevlisi

Aysun Şahin

Düzce Meslek Yüksekokulu

İletişim

aysunsahin@duzce.edu.tr

0380 524 0098 +7094

KGS-ÖDEV1

KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI_ ÖDEV1

Veriliş Tarihi: 28.Mayıs 2023 Saat 23:00

Teslim Tarihi: 1.Haziran.2023 Saat 18:00 Ödev 1

 

 

Uygulama şekli: 2-4 kişilik gruplar halinde konu başlıklarını paylaşınız. (net bir ayırım yapılmalı) (Maksimum 4 öğrenci)

Teslim Şekli (Proje Sunum): Uzemders.duzce.edu.tr  (Kayıt amaçlı) ve sunumun, Zoom programı üzerinde  grup olarak tüm sınıf kamera açık sunumu yapılacaktır.  Tüm gruplarda kamera açık olma zorunluğu vardır.

Teslim Şekli (Proje Gönderimi): Ödev başlığından ‘KGS-ÖDEV-1’ başlığından gönderimi yapılacaktır.

 

KGS-ÖDEV-1PROJE POSTER SUNUMU’nda Sunumu yapılan ödev ile ilgili,

KGS-ÖDEV-2’ ise, KGS-ÖDEV-1’de yapılan konunun, devreye alınmasını ve uygulamasını kapsar.

Örneğin, Ödev-1’de konu 1’i seçen, konu 1’in 2.kısmını Ödev2 olarak yapacaktır. Diğer ödevin 2. Kısmı olamaz.  Ödev 1 konusu kısmı daha teorik olup, 2. Kısmı (Ödev2) gerçek hayattan uygulama ve devreye alma ile pekiştirir.

 

Konu 1
Ödev 1 -Konu 1

  1. ISO 9000 Ailesi Standartları ve Uygulama Örnekleri
    • ISO 9000 ailesinin genel tanımı ve amacı
    • ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 standartlarının farkları ve uygulanması

             Ödev 2 -Konu 1

    • Gerçek hayattan örneklerle ISO 9000 standartlarının uygulandığı sektörler ve başarı hikayeleri

Konu 2

            Ödev 1 - Konu 2

  1. Kalite Güvence Sistemleri ve Süreçlerinin Analizi
    • Kalite güvence kavramı ve süreçleri
    • Kalite planlaması, kalite kontrolü, kalite iyileştirmesi adımları

            Ödev 2- Konu 2

 2. Bir örneğe dayalı olarak bir sürecin kalite güvencesi sürecinin analizi ve iyileştirme önerileri

 

Konu 3

            Ödev 1- Konu 3

  1. Müşteri Memnuniyeti ve Kalite Güvencesi İlişkisi
    • Müşteri memnuniyetinin önemi ve değeri
    • Müşteri geri bildirimleri ve memnuniyet ölçüm yöntemleri

            Ödev 2-Konu 3

Kalite güvencesi süreçlerinin müşteri memnuniyetine nasıl katkıda bulunduğu

 

Konu 4
Ödev 1 Konu 4
4. Kalite Denetimleri ve İç Denetçilik

    • Kalite denetimi kavramı ve amaçları
    • İç denetim süreci, yöntemleri ve uygulama adımları
    • İç denetçilik becerileri ve sertifikasyon süreci

            Ödev 2- Konu 4

Gerçek hayatta iç denetçilik sertifikaya sahip uzman ile konu hakkında röportaj

 

 

Konu 5

            Ödev 1 - Konu 5

  1. Kalite İyileştirme Araçları ve Metodları
  • Kaizen, 5S, 6 Sigma, Poka Yoke gibi kalite iyileştirme araçları
  • Veri analizi ve istatistiksel yöntemlerin kalite iyileştirmede kullanımı

            Ödev 2 -Konu 5
İyileştirme projelerinin planlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi

 

Konu 6

            Ödev 1. Konu 6

  1.  Hata Analizi ve Hata Önleme Teknikleri
  • Hata analizinin önemi ve yöntemleri
  • Hata önleme teknikleri: FMEA (Hata Modu ve Etki Analizi), 5Neden, Pareto analizi

            Ödev 2 - Konu 6
Hata yönetimi süreçlerinin tasarlanması ve uygulanması

 

kalite güvencesi ve standartları konusunda temel bilgileri anlamalarını ve uygulamaları bilgisini sağlamak için, görsel olarak sunmalarını sağlar. (Ödev 1)

Ödev 2 kapsamında Ödev 1 de seçilen konunun gerçek hayat uygulamasının sunulmasını içerir.

 

Not: Poster Sunum daha önce yapmadıysanız,  bu yöntemi öğrenerek, nasıl yapılacağını araştırarak, hazırlayınız Değerli arkadaşlar.


15/01/2025, Wednesday