KGS-ÖDEV1
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI_ ÖDEV1
Veriliş Tarihi: 28.Mayıs 2023 Saat 23:00
Teslim Tarihi: 1.Haziran.2023 Saat 18:00 Ödev 1
Uygulama şekli: 2-4 kişilik gruplar halinde konu başlıklarını paylaşınız. (net bir ayırım yapılmalı) (Maksimum 4 öğrenci)
Teslim Şekli (Proje Sunum): Uzemders.duzce.edu.tr (Kayıt amaçlı) ve sunumun, Zoom programı üzerinde grup olarak tüm sınıf kamera açık sunumu yapılacaktır. Tüm gruplarda kamera açık olma zorunluğu vardır.
Teslim Şekli (Proje Gönderimi): Ödev başlığından ‘KGS-ÖDEV-1’ başlığından gönderimi yapılacaktır.
KGS-ÖDEV-1PROJE POSTER SUNUMU’nda Sunumu yapılan ödev ile ilgili,
KGS-ÖDEV-2’ ise, KGS-ÖDEV-1’de yapılan konunun, devreye alınmasını ve uygulamasını kapsar.
Örneğin, Ödev-1’de konu 1’i seçen, konu 1’in 2.kısmını Ödev2 olarak yapacaktır. Diğer ödevin 2. Kısmı olamaz. Ödev 1 konusu kısmı daha teorik olup, 2. Kısmı (Ödev2) gerçek hayattan uygulama ve devreye alma ile pekiştirir.
Konu 1
Ödev 1 -Konu 1
- ISO 9000 Ailesi Standartları ve Uygulama Örnekleri
- ISO 9000 ailesinin genel tanımı ve amacı
- ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 standartlarının farkları ve uygulanması
Ödev 2 -Konu 1
-
- Gerçek hayattan örneklerle ISO 9000 standartlarının uygulandığı sektörler ve başarı hikayeleri
Konu 2
Ödev 1 - Konu 2
- Kalite Güvence Sistemleri ve Süreçlerinin Analizi
- Kalite güvence kavramı ve süreçleri
- Kalite planlaması, kalite kontrolü, kalite iyileştirmesi adımları
Ödev 2- Konu 2
2. Bir örneğe dayalı olarak bir sürecin kalite güvencesi sürecinin analizi ve iyileştirme önerileri
Konu 3
Ödev 1- Konu 3
- Müşteri Memnuniyeti ve Kalite Güvencesi İlişkisi
- Müşteri memnuniyetinin önemi ve değeri
- Müşteri geri bildirimleri ve memnuniyet ölçüm yöntemleri
Ödev 2-Konu 3
Kalite güvencesi süreçlerinin müşteri memnuniyetine nasıl katkıda bulunduğu
Konu 4
Ödev 1 Konu 4
4. Kalite Denetimleri ve İç Denetçilik
-
- Kalite denetimi kavramı ve amaçları
- İç denetim süreci, yöntemleri ve uygulama adımları
- İç denetçilik becerileri ve sertifikasyon süreci
Ödev 2- Konu 4
Gerçek hayatta iç denetçilik sertifikaya sahip uzman ile konu hakkında röportaj
Konu 5
Ödev 1 - Konu 5
- Kalite İyileştirme Araçları ve Metodları
- Kaizen, 5S, 6 Sigma, Poka Yoke gibi kalite iyileştirme araçları
- Veri analizi ve istatistiksel yöntemlerin kalite iyileştirmede kullanımı
Ödev 2 -Konu 5
İyileştirme projelerinin planlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi
Konu 6
Ödev 1. Konu 6
- Hata Analizi ve Hata Önleme Teknikleri
- Hata analizinin önemi ve yöntemleri
- Hata önleme teknikleri: FMEA (Hata Modu ve Etki Analizi), 5Neden, Pareto analizi
Ödev 2 - Konu 6
Hata yönetimi süreçlerinin tasarlanması ve uygulanması
kalite güvencesi ve standartları konusunda temel bilgileri anlamalarını ve uygulamaları bilgisini sağlamak için, görsel olarak sunmalarını sağlar. (Ödev 1)
Ödev 2 kapsamında Ödev 1 de seçilen konunun gerçek hayat uygulamasının sunulmasını içerir.
Not: Poster Sunum daha önce yapmadıysanız, bu yöntemi öğrenerek, nasıl yapılacağını araştırarak, hazırlayınız Değerli arkadaşlar.
15/01/2025, Wednesday
İletişim
aysunsahin@duzce.edu.tr0380 524 0098 +7094